Social media i ich wpływ na konsumentów

W dobie Internetu całkiem normalne jest, że firmy sięgają po coraz to nowsze sposobów i coraz to bardziej zaawansowane metody, żeby przyciągać klientów. Ich stały dopływ to dla nich możliwość rozwoju i utrzymania dobrej pozycji w biznesie. Nie dziwi więc fakt, że social media stały się tak popularne, gdy wyłącznie zaczęły zyskiwać na znaczeniu na świecie. Dzięki nim marki mogą się stale komunikować z klientami i podtrzymywać ich zaangażowanie w relacji.

Relacja jest jednakże znacząca, bo to od niej zależy, czy dana firma będzie się cieszyła lojalnością osobistych kontrahentów, czy nawet całkiem inaczej, szybko ichniejszym straci i odejdą one do konkurencji. W tej chwili reklama na Facebooku pokazuje, jak bardzo firmom i agencjom reklamowym zależy na tym, ażeby przez ciągle docierać do spersonalizowanych fanów i dostarczać im tego, co najlepsze. To sprawa kluczowa ponieważ nowoczesna komunikacja medialna zakłada, że jeśli bezsporne procesy są właściwie realizowane, to dają one oczekiwany efekt. W tym wypadku jednak oczekiwanym efektem jest prawdziwa miłość do marki i jej produktów lub usług. Wizerunek na Facebooku musi być kreowany z rozmysłem, w metodę konsekwentny i stosowny, jeśli tak jest, to na efekty nie trzeba długo czekać. W większych firmach do obsługi FanPage zatrudnia się agencje albo specjalnych pracowników od promocji i PR i to ichniejszym zadaniem jest wyłuskanie z tej strony fanowskiej wszystkiego, co najlepsze i takie przedstawienie tego ludziom, by bez ustanku chcieli więcej. To nieustanny proces, którego nigdy nie można zatrzymać.

Zobacz więcej: skuteczny fanpage.