Kiedy rebranding

Kiedy poprzednia identyfikacja wizualna przestała spełniać swoje zadania i firma woli ciut odświeżenia, powinna pomyśleć nad innym projektem logotypu. Projektowanie logo warto zacząć od nowa i ogólnie rzecz ujmując przeprowadzić cały rebranding. Rebranding to zmiana wizerunku firmy, przy czym firma może pozostawać cały czas w tych samych rękach, może zmienić posiadacza, może się rozwinąć lub może zmniejszyć zakres swojego działania.




Mogą zajść różnorodne kwestie, łącznie ze sprzedażą firmy innemu właścicielowi, niemniej jednak wszystko będzie się sprowadzało do tego, że kreacja logo musi zostać zmieniona. Zdarza się, że poprawka będzie niewielka, nawet kosmetyczna i ma na celu odświeżenie logotypu, a innym razem będziemy tworzyć logo całkowicie od nowa. To nie jest prosta sprawa, bo często w przypadku dużych firm ludzie już znają się dobrze z logotypem i ciężko im jest przyzwyczaić się do nowego. Nie do końca mogą zrozumieć, że chodzi o tę samą firmę, która zmienia wizerunek. Mówi się, że rebranding powinien być wykonywany na samym początku działania firmy, gdy nie ma ona jeszcze wielu klientów. Praktyka pokazuje jednak, że zwykle dzieje się to w momencie, gdy firma jest już duża. Logo firmy przestaje spełniać swoje zadania lub już kłóci się z działaniem firmy i wtedy powinno się je zaprojektować od nowa. To ciężka praca, bo nie można zaprojektować logo gorszego od tego, które firma miała poprzednio. Musi być to projekt świeży i zdecydowanie lepszy oraz więcej mówiący o tym, czym się firma zajmuje.
Zobacz więcej: polecam stronę o wizerunku firmy.