Projektowanie identyfikacji wizualnej

Logo jest zwykle pierwszym, co rzuca się w oczy klientom, którzy wykonali zakupy w danym sklepie lub natknęli się na jakąś stronę internetową. Logo musi być proste, proste do zapamiętania, proste do odwzorowania na papierze nawet bez żadnych zdolności artystycznych. Logo firmy musi być również dopasowane charakterystyką do jej działalności.



O ile firma zajmuje się czymś związanym z naturą, to najlepiej, aby było zielone lub żółte. O ile para się sprzedażą towarów luksusowych, warto zastosować złotą albo czarną kolorystykę.
Rozwiązań w zakresie projektowania jest wiele. Projektowanie logo może stworzyć specjalista grafik, ale najpierw może się zająć tym cały dział kreatywny, który będzie proponował różnorakie rozwiązania. Następnie grafik jedynie wprowadzi w życie pomysły, jakie powstały w głowach pracowników działu kreatywnego. W wielu sytuacjach inne osoby, nawet niezwiązane bezpośrednio z projektowaniem mają głowę pełną pomysłów i świeże pomysły, które bardzo dobrze sprawdzają się, gdy powstaje kreacja logo. Z pewnością warto przygotować sporo znaków logo i dać je do akceptacji poszczególnym osobom w firmie. Wtedy to osoby będą mogły wyrazić własne zdanie na temat logotypu i w razie konieczności wskażą elementy, które są według nich niespójne. To rzeczywiście wiele pomaga i warto w takiej sytuacji pamiętać o tym, że przygotowanie logotypów nie powinno nigdy spoczywać na głowie jednej osoby, bo ta osoba może nie mieć wystarczającej wiedzy, by wytworzyć coś, co będzie de facto unikatowe i co zachwyci ludzi. Dużo osób jednak może utworzyć prawdziwą burzę mózgów, która da taki efekt.
Więcej informacji: zobacz stronę.